Scientific Committee
(grouped by thematic axis)
Thematic axis 1: Experiences in basic education with literary text writing
- Cláudio José de Almeida Mello (Universidade Estadual do Centro-Oeste - UNICENTRO)
- Dagoberto Buim Arena (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Marília)
- Elisa Maria Dalla-Bona (Universidade Federal do Paraná)
Thematic axis 2: Children's Literature for Young Children
- Mônica Correia Baptista (Universidade Federal de Minas Gerais – UFMG)
- Renata Nakano (editora)
- Cyntia Graziella Guizelim Simões Girotto (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - Câmpus de Marília)
- Cinthia Magda Fernandes Ariosi (Universidade Estadual Paulista)
Thematic axis 3: Poetry and orality
- Flávia Brochetto Ramos (Universidade de Caxias do Sul)
- José Hélder Pinheiro Alves (Universidade Federal de Campina Grande)
- Daniela Padilha (Editora)
Thematic axis 4: Youth literature and young readers
- Thiago Alves Valente (Universidade Estadual do Norte do Paraná - UENP-Cornélio Procópio)
- Elianeth Dias Kanthack Hernandes (Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho - UNESP - Campus de Marília)
- Berta Lúcia Tagliari Feba (Faculdade de Presidente Prudente)
Thematic axis 5: Children's Literature and Relationships with the Image
- Marta Passos Pinheiro (Centro Federal de Educação Tecnológica de Belo Horizonte - Cefet/MG)
- Hércules Tolêdo Corrêa (Universidade Federal de Ouro Preto – UFOP)
- Rogério Barbosa da Silva (Centro Federal de Educação Tecnológica de Minas Gerais)
Thematic axis 6: Children's and young people's literature and multiple languages
- Fabiane Verardi Burlamaque (Universidade de Passo Fundo)
- Diogenes Buenos Aires de Carvalho (Universidade Estadual do Piauí)
- Zíla Letícia Goulart Pereira Rêgo (Universidade Federal do Pampa – Unipampa)
Thematic axis 7: Children's and youth literature and controversial themes
- Rosa Maria Hessel Silveira (Universidade Federal do Rio Grande do Sul)
Thematic axis 8: Children's Literature and Teaching
- Daniela Segabinazi (Universidade Federal da Paraíba)
- Rosana Rodrigues da Silva (Universidade do Estado do Mato Grosso)
- Elizabeth da Penha Cardoso (Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUC/SP)
Thematic axis 9: Literary reading spaces
- Alcione Santos (Universidade Federal do Mato Grosso do Sul)
- Rovilson José da Silva (Universidade Estadual de Londrina)
- Antônio Cézar N. de Brito (Faculdade Projeção)
Thematic axis 10: Reading training and reading mediation
- Eliane Santana Dias Debus (Universidade Federal de Santa Catarina)
- Silvana Augusta Barbosa Carrijo (Universidade Federal de Goiás)
- Danglei de Castro Pereira (Universidade de Brasília)
Thematic axis 11: Literature and Reading Strategies
- Ana Crelia Penha Dias (Universidade Federal do Rio de Janeiro)
- Sílvia de Fátima Pilegi Rodrigues (Universidade Federal de Mato Grosso)
Thematic axis 12: Children's and youth literature and other areas of knowledge
- Maria Helena Hessel (Universidade Federal do Ceará)
- Paulo Cesar Raboni (Universidade Estadual Paulista)
- Eduardo Werneck (Instituto Federal de Santa Catarina)
- Alberto Albuquerque Gomes (Universidade Estadual Paulista)